Чөлөөт цагт – 12

– Өчигдөр нэг хүүхэнтэй танилцах гээд бас л бүтэлгүйтчихлээ. Намайг харангуутаа шууд л муухай орилоод хар хурдаараа зугатаачихсан гээд л бодчих. Хэрэв би согтуу биш байсан бол гүйцэж очоод нүдээ яагаад хөх алаг болгосон, гартаа барьж явсан хутгаа хаанаас олсноо сайн тайлбарлаж өгөөд тайвшруулаад танилцахгүй юу…

– Аав аа, миний үеийн хүүхдүүд зарим нь 9, зарим нь 10-р ангид байхад би яагаад 7-р ангидаа байгаад байдаг юм бэ?
– Олон юм ярилгүй наадахаа уучихаад стаканаа нааш нь өг.

Ёстой янзын гомо нэг залуу урдуураа улаан хөлтэй залуу гаргадаггүй байжээ. Тэгээд эрчүүд аргаа бараад арай хийж эд бадыг нь хийж гэнэ. Тэгтэл тамд очиж гэнэ. Эрлэгийн хаан мань эрийг хараад уур нь хүрээд шатааж зовоохыг чөтгөрүүдэд даалгажээ. Хэсэг хугацааны дараа эрлэгийн хаан ажлаа шалгахаар ирж л дээ. гэтэл чөтгөрүүд нь бүгд хананд нуруугаараа наалдаад зогсчихсон байна гэнэ. Хаан гайхаж учрыг лавлавал чөтгөрүүд:
– Бид уул нь галд шатаах гээд.. гал асаагаад тонгойхоор л араас хийчихээд байна гэж ээ.

Африкийн ширэнгэ, Амьтад ойн цоорхойд нарлан хэвтэнэ. Гзнэт нэг туулай гүйж ирээд нэг эм арслангийн толгой дээгүүр гүйгээд яваад өгөв. Хэд хэдэн удаа дээрх байдал давтагдав.
Эм арслан залхуу нь хүрсэн бололтой хэвтсээр байв. Өлөгчин чоно:
-Чи наад муу бандиа алаад өгөөч.
Туулай дахиад л гүйж ирээд арслангийн хамар дээгүүр гүйж байгаад яваад өгөв. Өлөгчин чоно тэссэнгүй, туулайн араас хөөв, туулай зугатсаар нэг хадны завсраар орчихов. Чоно ч хойноос нь зүтгэв… хавчуулагдчихав… Тэгтэл туулай араас нь чоныг хүчиндэж байна гэнэ…
Өлөгчин чоно ядарч үхэх дөхсөн амьтан ойдоо эргэж ирэв. Арслан:
-Яасан, хадан завсар хавчуулагдаа юу???

Автобусанд нэгэн санваартан эмэгтэй бяцхан хүүтэй юм ярина…
Санваартанг буухад хүүгийн ээж:
-Миний хүүг тоож юм ярьсанд баярлалаа. Миний хүү таныг гомдоосон үг хэлээгүй биз?
-Зүгээр зүгээр, харин хүүдээ намайг пингвин биш гэдгийг сайн ойлгуулаарай.

Нэг хүүхэн сэтгэл мэдрэлийн эмчид гомдоллож байна гэнэ.
-Эмч ээ манай нөхөр нэг л сонин авир гаргаад байдаг болчихлоо. Сэнжтэй аяганд цай уучихаад дараа нь аягаа тэр чигээр идээд сэнжийг нь үлээдэг болчих юм.
-Нээрээ ямар сонин юм бэ? Уг нь бол сэнж нь л хамгийн амттай нь ш дээ.

-Байна уу, чи юу хийгээд аахилаад байгаан
-Жин хасаж байна аа…
-Спорт зааланд уу?
-Үгүй ээ, жорлонд…

Нэг эр үхэж байна.
Хамаатнуудаа дуудав:
-Ах аа, таныг нэг удаа албан тушаал буулгаа биз, би хийсэн юм аа, уучлаарай…
Хадам ээж таныг нэг удаа орцонд хэдэн залуучууд айлгаа биз… бас л би хийлгэсэн юм аа…
Эхнэр чи нэг удаа хилс хэргээр шүүхэд дуудагдаа биз, тэрийг чинь би л худлаа зохион байгуулсан юм…
Та нар намайг уучлаарай… одоо би эцсийн хүслээ хэлье… намайг хөлөөр минь энэ гэрлийн бүрхүүлнээс дүүжлээдэх…
Хөөрхий хамаатнууд нь амь тавьж буй эрийн эцсийн хүслийг биелүүлэн түүний толгойг нь доош оруулан дүүжлэв…
Хаалга цохив. Цагдаа орж ирэв:
-Энэ хаягаар, үхсэн хүний цогцсоор тоглоод байна гэсэн дуудлага ирсэн юм. үнэн байна.
Бүгдийг чинь баривчиллаа…

Нэг настай эр автобусны араас гүйсээр орж ирэв. Тоосонд баахан гүйсэн эр орж ирэнгүүтээ найтааж бас унгачихаад санаа нь зовсондоо буцаад буучихав. Нэг зорчигч:
-Хм, муухай санаатай хог вэ гэжээ…

Нэг эр сүмийн лам дээр нүглээ наминчлахаар ирэв.
-Гэгээн эцэг минь би уржигдар гэрээс гараад явж байсан чинь нэг тэнгэр муухайраад… Тэгээд нэг найз залуугийндаа очоод… нүгэл үйлдчихсэн…
-Чамайг тэнгэр өршөөг.
-Тэгээд бас өчигдөр гэрээс гарсан нь тэнгэр муухай болохоор нь хадмындаа очоод… хадам аавтайгаа нүгэл үйлдчихсэн… Гэгээн лам цонх руу очсоноо цонхоор гадагш харан:
-Энэ тэнгэр муухайрах нь ээ, охин минь хурдхан шиг эндээс гарч үз!!! гэлээ.

-Өчигдөр би зургийн үзэсгэлэн үзлээ. Харж болмоор нь чиний зураг л байх шив дээ. Найз нь баясан:
-Тийм үү, бусад зураачдынхыг харалтгүй муухай юм байгаа биз?
-Бусад дээр нь хүмүүс шаваастай харах ямар ч боломжгүй байна лээ…

-Чи яагаад одоо болтол авгай авахгүй байгаа юм?
-Үнэнийг хэлэхэд, үргэлж л танай авгайг бодоод..
-Юу гэнээ? Ичихгүй юу, дүүрчихсэн…
-Бүү сандраа, ийм авгай таарчихвал яанаа гээд л айгаад байгаам

Хоёр танил эмэгтэй.
-Манай нөхөр надад булган шуба авч өгнө гэсэн.
-Үнэхээр лайтай.
-Бас гоё машин авч өгнө гэсэн.
-Үнэхээр лайтай.
-Чамаар сонин юу байна?
-Би харилцааны соёлын курст явж байгаа…
-Тэгээд?
-Тэгээд, битгий худлаа шаагаад бай, гэдэг үгний оронд “Үнэхээр лайтай” гэж хэлж сурч байгаа.

Орос загасчин өдөржингөө суугаад ганц ч жараахай барьсангүй. Архиа уучихаад явъя хэмээн бодоод уургаа таттал нэг жараахай баригдав. Мань эр хөөрхий жараахайг өрөвдөж аманд нь хоёр дусал архи хийгээд буцаагаад шидчихэв. Тэгтэл дэгээ шидэх болгонд нэг жараахай… сүүлдээ хувин дүүрэн жараахай болов.
Орой болж эр хувинтай загасаа барин гэр рүүгээ алхана. Жараахайнууд хувин дотроо ярина:
-Тэр муу худалчийн үгэнд орж архи уух гэсэн биш бүгдээрээ архины даруулга болох нь ээ дээ…

Хоёр Чукча ярьж бна.
-Өчигдөр би арван доллар олоод.
-Азтай л бна шдээ Тэгээд?
-Хуурамч болохоор нь хаяцан.
-юу нь хуурамч байна???
-Хэзээ арван доллар хоёр тэгтэй байсийн.

Ээрүү сурагч ангид шинээр орж иржээ. Багш:
-Чи хэл ярианы согогтой хүүхдийн сургуулиас ирсэн үү?
-Үгүй дээ, би өөрөө ээрч сурсан юм.

Найзууд сайхан наргиж байна. Тэгтэл нь нэг нь уйтгарлан сууна
-Чи яагаа вэ? Юундаа гуниад байгаа юм бэ? сэтгэлээрээ сайхан бай л даа гэхэд нь
-Найзуудаа миний эхнэр ДОХ тусчихжээ… …За за, тоглосон юм аа. Ингэхэд та нар яагаад бүгд улайгаад хачин болчихов оо. Гоё бай л даа гэв.

Хэрээ амандаа бяслаг зуугаад мөчир дээр сууж байтал үнэг мод барьсаар юу юугүй давхиж ирээд толгой руу нь цохиж унагаачихаад бяслагийг нь аваад зугатаачихлаа гэнэ. Хэрээ ухаан орсноо:
-Бүхэл бүтэн ёгт үлгэрийг ингэтлээ товчлоод байхдаа яахав дээ! хэмээн ёолжээ.

Нэг эр найз дээрээ ирэв:
-Чи намайг яах гэж ирсэнийг тааж чадах уу, 1000 төгрөгөөр мөрийцчих уу?
-Чи надаас мөнгө гуйх л гэж ирээ биз?
-Үгүй ээ, таасангүй. За 1000 төгрөгөө өг!

банкнаас үнэт эрдэнэ алдагдав. ойролцоо явж байсан согтуу эрийг барьж аваад:
-үнэт чулуу хаана байна?
-мэдэхгүй. толгойг нь поошигтой усанд дүрэв
-үнэт чулуу хаана байна?
-мэдэхгүй. бүр удаан дүрэв
-болиоч ээ. та нар энэ поошигноос үнэт чулуу хайгаад байгаан бол шумбагч хөлслөөч ээ. би л лав юу ч олж харахгүй байна.

Замын цагдаа машин зогсоотол бага ангийнх нь багш нь байна гэнэ.
-ӨӨ за сайн байна уу? та байсан юм уу. таныг яаж торгох вэ дээ. Гэхдээ та үнэмлэхээ нааш нь өгч бай даа. тэгээд яг одоо үзэг цаас гаргаж ирээд намайг харж байхад “Би дахиж хэзээ ч замын хөдөлгөөний дүрэм зөрчихгүй” гээд 100 удаа бичээдэх дээ

Сүрэг эр чоно байжийж гэнээ.. тэгсэн хүйтэн өвөл болоод нөгөө хэдийн доодох нь хөлдкөөд болдгү гэнэ. Дээгүүрээ ч яаху зузаан үстэй аристайм болохоор зүгээр.. Тэгээл нөхдүүд доодхоосо болоод хөлдөөд үхчихмээргү бна гээд яаху яаху гээд баахан ярилцаж шийдэлд хүржээ. Ингээд ярилцаж шийдсэний дагуу сүргийн ахлагч баатарлагаараа урдаа гараал бусад нь ар араас нь дулаахан нүхрүү нь шургуулж аваал богоондоол явцгааж эхэлжээ. Тэгсэн л удалгүй хойд хавийн чононууд ахлагчаа ахлагчаа гээл орилолдож өгжийна.. Ахлагч зогсоол яаасан бэ гэсэн чинь чононууд: – бүгдээрээ алхаагаа нийлүүлкү бол бөөн ш**лцаан болкоодээшдэ гэжэээ

8 responses to “Чөлөөт цагт – 12

  1. ter tuulai unen zewuun bnaa tee! huurhii chono… kkk arslan muuhai yu ch helehgui bgaad bgaamaa bas./…

Хариу үлдээх

